Sprijinim refugiatii din Ucraina. Doneaza si tu pentru Crucea Rosie Romana in sprijinul lor. Orice suma conteaza.

13:35, 27.03.2024

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

Comunicat CSALB Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu…




16:10, 25.03.2024

Inițiativă ciudată după ce au încurajat a plata cu cardul

Inițiativă ciudată după ce au încurajat a plata cu cardul

Cresc inițiativele la nivelul statelor UE care vizează utilizarea banilor cash, a precizat vineri la o conferință de specialitate Alexandru Păunescu, directorul juridic al BNR. Acesta a dat exemplu Germaniei și…




12:15, 12.12.2023

Clienții sfătuiți de bănci să apeleze la conciliere

În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere…




11:05, 12.12.2023

Trei bănci își sfătuiesc clienții să apeleze la conciliere

În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere…




11:00, 12.12.2023

Inițiativa de rezolvare amiabilă, din partea băncilor

În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere…




23:01, 04.12.2023

Lupta cu inflația la BNR: „Intrăm în grafic”

Banca Naţională a României a anunţat pentru finalul anului o inflaţie de 7,5%, dar cifra pentru luna noiembrie pe care o va anunţa INS ar putea fi mai mică, de 7%, susţine Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului…




18:10, 11.07.2023

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: În primele şase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise…

”În primele şase luni din 2023 băncile au acceptat spre negociere 420 cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Apetitul…




11:55, 21.04.2023

Păunescu (CSALB): Sunt o mie de cereri de conciliere pe care le-am primit. Pe rolul instanţelor în ultimii ani au fost puţine dosare

Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al Centrului Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), a afirmat că sunt o mie de cereri de conciliere primite la CSALB, iar pe rolul…




13:55, 12.04.2023

“Sănătatea unui credit depinde de capacitatea funcționarului bancar de a transmite informații consumatorilor” – Alexandru Păunescu (BNR)

Un consumator trebuie să fie informat cu privire la costurile unui credit, nu trebuie să cunoască cum se calculează IRCC-ul sau inflația – Alexandru Păunescu Funcționarii bancari să întrebe mereu care sunt nevoile…




09:30, 21.02.2023

Recomandare BNR: Romanii ar trebui să se abțină de la a lua credite în 2023

Recomandare BNR: Romanii ar trebui să se abțină de la a lua credite în 2023 Recomandare BNR: Romanii ar trebui să se abțină de la a lua credite în 2023 Românii sunt sfătuiți să amâne să ia un credit în 2023. Recomandarea…




14:21, 13.02.2023

Românii sunt sfătuiți să nu ia credite în această perioadă! Vezi de ce!

Directorul BNR, Alexandru Păunescu, îi sfătuiește pe toți românii să îşi amâne planurile de a lua credite pentru cumpărarea unui imobil sau a unor bunuri de folosinţă îndelungată, cel puţin pentru anul 2023. Motivul…




11:05, 13.02.2023

BNR: Românii să se abțină să ia credite în 2023

Director în BNR și președintele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), Alexandru Păunescu, a sfătuit românii să se abțină să ia credite în această perioadă. ,,Având în vedere că suntem…




09:45, 13.02.2023

Director din BNR: "Românii să se abțină să ia credite anul acesta"

Alexandru Păunescu, director în BNR și președintele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a sfătuit românii să se abțină să ia credite în această perioadă.  Recomandarea făcută recent…




08:00, 13.02.2023

Sfat șocant de la BNR: Românii să se abțină de la credite anul acesta

Alexandru Păunescu, director în BNR şi reprezentant al BNR în Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), a recomandat românilor să se abţină de la credite bancare „cel puţin în anul 2023”.„Având…




07:30, 13.02.2023

Românii să se abțină de la credite, o perioadă. Recomandare controversată de la BNR

Românii să se abțină de la credite, o perioadă. Recomandare controversată de la BNR O recomandare făcută de un reprezentant BNR a generat reacții în mediul bancar. Acesta susține că, având în vedere perioada cu…




21:20, 12.02.2023

Recomandare controversată de la BNR: românii să se abțină de la credite, o perioadă. Reacția bancherilor

Recomandare controversată de la BNR: românii să se abțină de la credite, o perioadă. Reacția bancherilor O recomandare făcută de un reprezentant BNR a generat reacții în mediul bancar. Acesta susține că, având…




19:50, 12.02.2023

BNR: Românii să se abţină de la credite în această perioadă

Recomandarea făcută recent de Alexandru Păunescu, director în BNR şi reprezentant al BNR în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), ca românii să îşi amâne planurile de a lua credite…




19:20, 12.02.2023

Director BNR: "Românii să se abţină de la credite în această perioadă"

Alexandru Păunescu, director în BNR şi reprezentant al BNR în Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), a recomandat românilor să se abţină de la credite bancare "cel puţin în anul 2023".




11:56, 01.11.2022

Previziune sumbre. ROBOR ar putea ajunge la 10% iar inflația la 13,9%, până la sfârșitul anului

Indicele ROBOR ar putea să atingă pragul de 10%, iar rata anuală a inflației ar putea ajunge până la 13,9% până la sfârșitul anului. Sunt anunțate, așadar, noi scumpiri la alimente. Prețul pâinii ar putea crește…




16:06, 19.10.2022

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: Băncile şi-au crescut apetitul de negociere: numărul împăcărilor cu consumatorii a…

”Presiunea pusă de creşterea generalizată a preţurilor şi de majorarea dobânzilor bancare a determinat băncile să accepte din ce în ce mai multe din cererile de negociere trimise de consumatori către Centrul de…




11:35, 24.08.2022

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: Românii caută soluţii pentru reducerea ratelor. Beneficiile obţinute în urma negocierilor…

”De la începutul anului peste 1.700 de consumatori au formulat solicitări în raport cu băncile şi IFN-urile prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Majoritatea…




20:45, 15.06.2022

Alexandru Păunescu: „De la BNR am spus mereu băncilor să renunțe la soluțiile standardizate, fără suflet”

Alexandru Păunescu – directorul juridic al BNR și reprezentantul Băncii Centrale în Colegiul de Coordonare al CSALB, în dialog cu Radu Rizoiu – conciliator onorific CSALB, avocat, Profesor universitar și Irina…




13:55, 15.06.2022

AI PROBLEME CU BANCA? APELEAZĂ LA CSALB!

Românii care au credite și întâmpină probleme în plata ratelor nu trebuie să întârzie rezolvarea acestor probleme, transmit reprezentanții băncilor comerciale. Consumatorii se pot adresa gratuit Centrului de Soluționare…




17:46, 14.06.2022

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: Numărul negocierilor dintre consumatori şi bănci este cu 40% mai mare în acest an,…

”Într-o perioadă impredictibilă din punct de vedere economic şi social, soluţiile pentru rezolvarea problemelor financiare nu pot fi generale, ci sunt la îndemâna băncilor şi consumatorilor, prin negociere”, spun…




10:11, 23.05.2022

(P) Sistemul bancar propune mai multe soluții de rezolvare a dificultăților financiare cu care se confrunta consumatorii

Una dintre soluțiile pe care o propun băncile consumatorilor este suspendarea disputelor din instanță și găsirea unei rezolvări amiabile, prin negociere în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor…




13:05, 02.02.2022

Consumatorii s-au împăcat cu băncile în 9 din 10 negocieri / Recomandările CSALB pentru bănci, IFN-uri și consumatori

&"Pentru anul 2022 miza principală va fi ca băncile să devină proactive. Dacă până acum băncile au răspuns la cererile consumatorilor de intrare în negociere, ne-am dori să vedem din partea băncilor…




10:35, 26.01.2022

Ce trebuie să facă românii care au credite la bancă şi nu le mai pot plăti. Jurist BNR: ”Aproape 600.000 au apelat la amânarea plății ratelor” INTERVIU

Foarte mulți români au fost afectați de criza sanitară din ultimii doi ani, iar unii dintre aceștia au de plătit credite la bănci. Mulți clienți ai băncilor întârzie, din păcate, mai mult de 90 de zile în a-și…




09:56, 28.12.2021

Cum va fi relaţia dintre consumatori şi bănci după pandemie. Explicaţiile specialiştilor CSALB

Specialiştii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor dintre consumatori şi bănci/IFN-uri vin cu un îndemn la realism pentru anul ce se pregăteşte să înceapă, potrivit declaraţiilor făcute de Alexandru…




14:21, 27.10.2021

Noi informații despre împăcările dintre consumatori și bănci!

În primele nouă luni ale anului, 445 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu…




12:06, 27.10.2021

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: “Împăcările” dintre bănci şi românii care au credite valorează 1,24 milioane euro…

“În primele nouă luni ale anului, 445 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părţi) ori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu…