Sprijinim refugiatii din Ucraina. Doneaza si tu pentru Crucea Rosie Romana in sprijinul lor. Orice suma conteaza.

21:55, 30.03.2022

#citesteDobrogea: Inaugurarea liniei ferate Constanta - Cernavoda, in pericol - Procesul DBSR vs Xenos (1860-1863) Razgandirea armatorului, sicane si…

Cu doar cateva luni inaintea programatei inaugurari a liniei ferate Kustendjie Constanta ndash; Tchernavoda Cernavoda Bogazchioi , compania britanica "Danube Black Sea Railway and Kustendjie Harbour Co." DBSR era…




21:50, 27.03.2022

#citesteDobrogea: Inaugurarea liniei ferate Constanta - Cernavoda, in pericol. Procesul DBSR vs Xenos (1860-1863) (I)

Este putin cunoscut faptul ca in anul 1860 inaugurarea caii ferate dobrogene Kustendjie Constanta Tchernavoda Cernavoda, Bogazchioi a fost la un pas de a nu a se putea desfasura la termenul programat, cel de 4…




21:55, 23.03.2022

#citesteDobrogea: Comunitatea britanica din Kustendjie si preotii anglicani itineranti (1859-1865)

Compania britanica Danube Black Sea Railway and Kustendjie Harbour Ltd. DBSR a obtinut in 1857, de la Imperiul Otoman, concesiunea caii ferate Kustendjie Tchernavoda Bogazchioi precum si pe cea a portului Kustendjie…




21:51, 14.03.2022

#citesteDobrogea: Cum arata Constanta (Kiustenge) in anii 1860-1861 - Marturiile unor demnitari si intelectuali romani (I). Dionisie Pop Martian

In anul 1857, compania engleza Danube Black Sea Railway and Kustendjie Harbour Ltd. DBSR a obtinut din partea Imperiului Otoman concesiunea pentru construirea caii ferate Kustendjie Tchernavoda Cernavoda precum…




21:50, 06.03.2022

#citesteDobrogea: Kustendjie - O imagine dezolanta a anului 1853 - Jurnalul lui Patrick O'Brien

In aceasta serie de articole am ales sa analizam impactul deosebit pe care l a avut colonia engleza de la Kustendjie Constanta asupra dezvoltarii acestui oras, in a doua jumatate a secolului al XIX lea. Dupa cum…




21:50, 20.02.2022

Cum vedea un britanic viitorul Constantei in 1857 - Despre potentialul turistic si un muzeu regional al antichitatilor

La mai putin de un an dupa incheierea Razboiului Crimeii 1853 1856 , o companie britanica numita DBSR Danube Black Sea Railway and Kustendjie Harbour Co.Ltd obtinea de la Imperiul Otoman concesiunea pentru construirea…




22:42, 26.06.2020

Arheologul Desjardins si Dobrogea anului 1867 (IV) – Inscriptiile de la Tomis

La data vizitei lui Desjardins, orasul Constanta "Kostendje", Kiustenge etc se afla in plina transformare. Vechiul sat turcesc s a dezvoltat in ultimii zece ani datorita activitatilor economice desfasurate sub…




22:27, 23.09.2018

Scurta istorie a Portului modern Constanta (II): Primele incercari si salvatorul Saligny

In 1882, statul roman a rascumparat cu bani grei Portul Constanta de la englezii firmei DBSR Danube Black Sea Railway si este decis sa demareze ample actiuni de modernizare. De aceasta modernizare a portului este…




06:33, 21.07.2015

Misterul Farului Genovez de la Constanţa, descris de poeţi ca un „Crist care umblă pe ape“. Povestea de dragoste care a reînviat bătrânul far

În secolele XIII – XIV, genovezii au înscris în istoria lor o scurtă descindere în Dobrogea. Aici şi-au adăpostit corăbiile, deşi portul tomitan era pustiit şi părăsit. Probabil, atunci au ridicat şi farul, pentru…